Akne i tjelovježba - Kakav učinak ima tjelovježba na prištiće i mitesere?

Svi to znamo: sport i tjelovježba općenito imaju pozitivne učinke na naše zdravlje. Nije neobično da liječnici i stručnjaci za zdravlje preporučuju redovitu, umjerenu tjelovježbu. Ona pomaže spriječiti najčešće bolesti koje nastaju kao posljedica načina života (dijabetes, povišen krvni tlak itd.). Osobe koje se nedovoljno kreću znatno su više izložene riziku!

Tjelovježba može pomoći kod akni. U ovom članku saznat ćete o pozitivnim učincima koje tjelovježba može imati na masnu i aknama sklonu kožu i što trebate imati na umu tijekom tjelovježbe.

1. Tjelovježba poboljšava cirkulaciju
Osobe koje redovito vježbaju ojačavaju čitavo tijelo i poboljšavaju cirkulaciju u koži. Zbog snažnijeg rada srca, čak i najmanje kapilare (male krvne žile u koži) dobivaju više krvi. To koži daje ružičastu, svježiju boju, a poboljšava se i imunološki sustav organizma. Koristan dodatni učinak: upale koje su uobičajene kod masne i aknama sklone kože brže prolaze i rjeđe se pojavljuju.

2. Tjelovježba osigurava više kisika
Osobe koje vježbaju doslovno s vremenom počinju više disati. To je zato što se količina udahnutog zraka povećava. S vremenom se može čak udvostručiti! Zato je najbolje vježbati na svježem zraku, odnosno na što je moguće čišćem zraku.

Udisanje više zraka znači da vaše tijelo dobiva više kisika. Broj krvnih stanica se povećava, srce radi učinkovitije i organi se bolje opskrbljuju krvlju. Poboljšava se krvni tlak, kao i vitalnos krvnih žila i tkiva. Navedeni učinak je dobar i za vašu kožu.

Exercise makes you relax
Tjelovježba vam pomaže osloboditi se stresa.

3. Tjelovježba smanjuje stres
Najnovija istraživanja ukazuju na međusobni utjecaj stresa i akni  (više o tome možete saznati ovdje). Dakle, psihološki aspekt akni ne smije se podcijeniti jer negativni stres može kožu učiniti podložnijom upalama pa stoga i prištićima.
Tjelovježba, s druge strane, prirodno smanjuje razine hormona stresa u tijelu. Lakše se možete opustiti, a to je također dobro za vašu kožu.

4. Tjelovježba “čisti” tijelo
Tjelovježba sama po sebi dovodi do znojenja. A to je korisno jer znojenje ima pozitivne učinke: pore se otvaraju i višak sebuma i prljavštine se prirodno uklanja.

Koristite li lijekove protiv akni, a želite vježbati? Vaš liječnik će vam dati savjet o tome na što trebate obratiti pozornost.

Prije, tijekom i nakon vježbanja: naši savjeti za vas

Savjet 1: Bolje je vježbati bez šminke
Prilikom tjelovježbe pore se otvaraju, zbog toga je najbolje ne ometati prirodnu sposobnost kože da diše. Mješavina znoja i šminke može začepiti pore.

Ako ne želite vježbati bez šminke, najbolje je koristiti laganu, hidratantnu, tekuću podlogu
.

Exercise and make-up: handy tips
Najbolje je skinuti šminku prije tjelovježbe!

Savjet 2: Proizvode za njegu kose primjenjujte u malim količinama
Regeneratori koji se ne ispiru i ostali proizvodi koji sadrže ulja mogu dospjeti na vaše lice ako se znojite te zatvoriti pore. To može izazvati prištiće, posebno na čelu.

Hair care products can clog pores
Proizvode za njegu kose primjenjujte u što manjim količinama!

Savjet 3: Ne zaboravite zaštitu od sunca
Ako uživate u tjelovježbi na otvorenom, to je odlično – posebno ako ste dobro zaštićeni od sunca. Najbolji tip proizvoda za tu svrhu su lagani, matirajući pripravci za zaštitu od sunca poput matirajuće Oil Control gel-kreme od Eucerina. Premasne kreme za zaštitu od sunca nisu dobre jer mogu izazvati akne.


Zaštitni faktor naravno mora odgovarati vašem tipu kože. Ako niste sigurni, bolje je odabrati viši SPF, ili potražiti savjet ljekarnika ili dermatologa. 

Više o zaštiti od sunca za kožu sklonu aknama.

Sun and sport: what you need to think about
Zaštita od sunca važna je prilikom tjelovježbe na otvorenom!

Savjet 4: Očistite sportsku opremu prije uporabe
Sportska oprema u teretanama puna je različitih vrsta bakterija. Nakon što ste dotaknuli opremu, bakterije prelaze na vaše ruke te ubrzo i na vaše lice.

Ne oslanjajte se na to da će drugi pravilno očistiti opremu nakon uporabe - bolje je da to učinite sami! Papirnati ubrusi i odgovarajuća sredstva za čišćenje trebali bi biti dostupni u svakoj teretani.

 

Exercise and hygiene recommendations
Budite oprezni kad je riječ o čistoći u teretanama.

Savjet 5: Istuširajte se nakon tjelovježbe!
Može se činiti očitim, ali ako imate akne, tuširanje nakon tjelovježbe posebno je važno. Kada se znojite pore kože se otvaraju i prljavština i višak sebuma izbacuju se iz tijela. Ali ako dozvolite da se znoj osuši na vašoj koži, različite tvari će se ponovno stvrdnuti i začepiti pore – to su idealni uvjeti za propionibakerije koje uzrokuju upale na koži.

Stoga biste se trebali istuširati neposredno nakon tjelovježbe te oprati kožu, posebno zahvaćenu kožu (lica), odgovarajućim dermatološkim proizvodima poput DERMOPURE gela za čišćenje lica.

Ako se znojite tijekom tjelovježbe možete obrisati znoj čistim ručnikom – posebno na zahvaćenim površinama.

 

 

Your washing routine after exercise
Tuširanje nakon tjelovježbe vrlo je važno - posebno za kožu lica.

Savjet 6: Možete li ići u saunu ako imate akne?
Općenito, ako imate akne ,odlazak u saunu ne treba predstavljati problem – upravo suprotno. Sauna potiče cirkulaciju i ojačava imunološki sustav. Osim ručnika na kojem ležite, također trebate imati još jedan ručnik za brisanje znoja  – dovoljan je mali ručnik za ruke.

Postoje li "akne sportaša"?

Postoje takozvane “steroidne akne”, koje mogu biti jedna od nuspojava uzimanja lijekova za povećanje učinka poput anaboličkih steroida.

Općenito, uzimanje takvih pripravaka ne preporučuje se s obzirom na to da imaju mnogo nuspojava. Ne preporučuje se ni prekomjerni bodybuilding budući da više razine muških spolnih hormona testosterona koji su rezultat te aktivnosti mogu izazvati ili pogoršati akne. Umjereni fitness treninzi ili sportovi koji zahtijevaju izdržljivost mnogo su bolji.

Stvarno nisam sportska osoba - što da radim?

Najvažnije je izabrati tip sporta ili tjelovježbe u kojem stvarno uživate! Za masnu i aknama sklonu kožu preporučljivi su sportovi koji zahtijevaju izdržljivost kao što su trčanje, rolanje, plivanje ili vožnja biciklom - i naravno, općenito, tjelovježba na svježem zraku.

Ako ne uživate u navedenim sportovima, slične učinke možete ostvariti bavljenjem sportovima poput nogometa, odbojke ili tenisa. Vježbanje u teretani također je dobra alternativa.

 

 

Tips for anyone who finds it hard motivate themselves to exercise
Osobe koje nisu sportski tipovi: ovo su naši savjeti za vas.

Savjeti za svakoga koga je teško motivirati na vježbanje

Osobe koje nisu sportski tipovi: ovo su naši savjeti za vas

1. Počnite s kratkim treningom i polako produljujte njegovo trajanje. Na taj način ostat ćete motivirani i izbjeći neuspjeh.

2. Ne vježbajte sami: vježbajte u paru ili u grupi. Vježbanje će biti zabavnije i možete se međusobno motivirati.

3. Ne gubite iz vida cilj: tjelovježba dovodi do zdravog tijela i čiste kože! 

Povezani članci

Newsletter

Za primanje najnovijih Eucerin vijesti, molimo da ispunite sljedeća polja za pretplatu na naš newsletter.